Onko olemassa vähälaktoosista valkosuklaata? Tarkoituksena olisi leipoa kakku, jossa on valkosuklaata. Jos mahdollista, sen olisi oltava vähälaktoosinen.

Kysytty

Onko olemassa vähälaktoosista valkosuklaata? Tarkoituksena olisi leipoa kakku, jossa on valkosuklaata. Jos mahdollista, sen olisi oltava vähälaktoosinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaikuttaa siltä, että laktoosittomasta tai vähälaktoosisesta maidosta tehtyä valkosuklaata ei ole myynnissä. Joissakin ekokaupoissa myydään kuitenkin riisimaitoon tehtyä valkosuklaata, joka on laktoositonta ja maidotonta (esim. http://ekolo.fi/nettikauppa/show.php?main=herkut&sub=suklaalevyt).