Onko olemassa tietoa naisten liikkeistä ja liikkumisesta taiteessa? Ja kuinka sitä on käsitelty taiteessa?

Kysytty

Onko olemassa tietoa naisten liikkeistä ja liikkumisesta taiteessa? Ja kuinka sitä on käsitelty taiteessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Naisten liikkumisesta taiteessa en löydä juuri mitään julkaisuja. Jos käsität taiteen laajemmin kuin kuvataide, asiasanoilla "aiheet" "liikkeet" "naiset" löytyi kirja:
Arjen säikeet: aikakuvia arkielämään, sivilisaatioon ja kansankulttuuriin. 2000, jossa on esimerkki kaunokirjallisuudesta.

Asiasanoilla "kuvataide" "naiset" ja "aiheet" "naiset" löytyy joitakin kirjoja Joensuun aineistorekisteristä: http://jokunen.jns.fi/
esim.
Alastomat ja naaimoidut : naisen kuva suomalaisessa taiteessa : Kvinnobilden i den finska konsten : Images of woman in finnish art = Nakna och maskerade = The nude and the masked. 1998.

Mummokirja/ [valokuvat:] Natalia Baer ; [toimittaneet:] Anna-Liisa Haavikko, Liisa Vihmanen
Helsinki : Kirjapaja, 2004
- valokuvia ja tekstiä naisista

Mutta varsinaisesti sinun kysymystäsi näkökulmastasi asioita ei ole tarkasteltu.