Onko olemassa teosta, jossa vertailtaisiin suomalaista ja eurooppalaista sosiaaliturvaa keskenään? Esim. lapsiperheiden saamia taloudellisia tukia tai esim…

Kysytty

Onko olemassa teosta, jossa vertailtaisiin suomalaista ja eurooppalaista sosiaaliturvaa keskenään? Esim. lapsiperheiden saamia taloudellisia tukia tai esim. vammaispalveluita.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näistä teoksista voisi olla apua:

Kari, Matti: Sosiaaliturvajärjestelmät eri maissa (5. p., FINVA 2008)

Kuivalainen, Susan: Toimeentulotuki Tanskassa, Ruotsissa ja Suomessa : vertaileva tutkimus kolmen Pohjoismaan toimeentulotukijärjestelmistä Britannian ja Hollannin järjestelmien valossa (Turun yliopisto, 1999)

Kuivalainen, Susan: A comparative study on last resort social assistance schemes in six European countries (Stakes, 2004)

Lisää teoksia voi hakea esimerkiksi hakusanoilla sosiaaliturva ja kansainvälinen vertailu.