Onko olemassa suomi-arabia tai arabia-suomi -sanakirjaa?

Kysytty

Onko olemassa suomi-arabia tai arabia-suomi -sanakirjaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen kokoelmista löytyvät:
Abdallah, Mahmoud Mahdy, Qamus finlandi - 'arabi = Suomi-arabia-sanakirja. Helsinki : Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2007 (Hämeenlinna : Karisto Oy:n kirjapaino)
Abbas, Lokman
Suomi-arabia = Finlandi - 'arabi : sanakirja = qamus. [Karjaa] : Lokman Abbas, 2006
Khalil, Taisir: Uusi suomalais-arabialainen sanakirja [2004].
El Hilali, Maria, Arabia-suomi-sanakirja = Qamus 'arabi-finlandi. Helsinki : Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2008 (Porvoo : WS Bookwell)

Sosiaali- ja terveysministeriön julkaisemassa kirjasarjassa Yleisavain : ulkomaalaisen ensisanasto, on myöskin ilmestynyt suomi-arabia-sanasto. Näiden lisäksi ulkomaalaisille tarkoitettuihin suomen kielen oppikirjaan liittyy erillinen, suppea sanasto, esim. : Nuutinen, Olli: Suomea suomeksi 1 ja 2; Nuutinen, Olli: Askelia suomeen; Salmela, Anna Liisa: Suomea, ole hyvä! ja Silfverberg, Leena: Sanasto suomen kielen alkeis- ja jatko-oppikirjaan.

Kirjojen paikannustietoja voi etsiä esim. monihaulla, http://monihaku.kirjastot.fi .
(Päivitetty 25.03.2008)