Otsikko
Onko olemassa suomenkielistä käännöstä apokryfikirjoihin kuuluvasta "Tuomaan lapsuusevankeliumista"?

Kysytty

Onko olemassa suomenkielistä käännöstä apokryfikirjoihin kuuluvasta "Tuomaan lapsuusevankeliumista"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen apokryfinen evankeliumi löytyy Johannes Seppälän kreikasta suomentamana teoksessa 'Apokryfiset evankeliumit'.
Ulottuvillani on kirjan toinen painos vuodelta 1980, ensimmäisen painoksen sisältöä en nyt pysty tarkistamaan (sivumäärä nimittäin poikkeaa). Todettakoon, että ko. kokoelmassa kirja esiintyy sisällysluettelossa ja otsikoissa muodossa 'Tuomaan evankeliumi', mutta johdannossa (s. 9) suomentaja puhuu 'lapsuusevankeliumista'.

0 ääntä

Kommentit