Onko olemassa suomeksi kirjoitettua kirjaa Yellowstonen kansallispuistosta?

Kysytty

Onko olemassa suomeksi kirjoitettua kirjaa Yellowstonen kansallispuistosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En löytänyt yhtään kirjaa suomen kielellä pelkästään Yellowstonesta. Tästä kansallispuistosta köytyi kuitenkin melko paljon tietoa suomen kielellä.
Esim. maantieteen kirjoissa ja matkaoppaissa alueesta kerrotaan.
Berlitzin maaopas Yhdysvallat vuodelta 1988 käsittelee Yellowstonea noin viiden sivun verran (perustiedot siis). Teoksessa Maailman nähtävyydet, osa 8, kerrotaan Yellowstonesta vähän enemmänkin.
Lehtiartikkeleita löytyi seuraavasti:
Yellowstone - kansallispuistojen nestori (Suomen luonto 1/88)
Palanut Yellowstone (Suomen luonto 8/88)
Valehtelijoiden maasta tehtiin kansallispuisto (Eläinmaailma 11/86)
Vastakohtien ja ristiriitojen Yellowstone (Tieteen kuvalehti 10/99, noin 10 s.)
Oppia Yellowstonen kansallispuiston suurpalosta (Metsä ja puu 10/91)
Yellowstonen kansallispuisto vuosi suurpalon jälkeen (Metsä ja puu 2/90)
Maailman parhailla taimenvesillä (Erä 11/87)
Kaikki nämä lehdet ovat saatavilla Tampereen kaupunginkirjastossa.