Onko olemassa sellaista kirjaa kuin Kolmen kuningaskunnan tarinoita. Kertoo Kiinan historiasta Han-dynastia aikakauden kukistumisesta.

Kysytty

Onko olemassa sellaista kirjaa kuin Kolmen kuningaskunnan tarinoita.
Kertoo Kiinan historiasta Han-dynastia aikakauden kukistumisesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Todennäköisesti tarkoittamasi kirjan kirjoittaja on Kuang-Chung Lo (sukunimi on Lo)ja kirjaa ei ilmeisesti ole suomennettu. Englanniksi siitä on ainakin kaksi käännöstä: Romance of the three kingdoms ja Three kingdoms. Kirjailijan nimi voi olla myös muodossa Lou Guan Zhong. Englanninkielisenä kirjaa on saatavilla Helsingin yliopiston opiskelijakirjastosta ja kiinan kielellä Vantaan Hakunilan kirjastosta.