Onko olemassa mitään tavalliselle lukijalle ja kirjastonkäyttäjälle avointa tietokantaa, josta saisi kattavan tiedon kunakin vuonna suomeksi / Suomessa…

Kysytty

Hei!

Onko olemassa mitään tavalliselle lukijalle ja kirjastonkäyttäjälle avointa tietokantaa, josta saisi kattavan tiedon kunakin vuonna suomeksi / Suomessa ilmestyneestä kirjallisuudesta? Tarvitessani olen toki etsinyt eri tavoin ja eri lähteistä.

Tällä hetkellä olen kiinnostunut noin v. 1920 ilmestyneestä lastenkirjallisuudesta. Tärkeimmät tuolloin ilmestyneet suomalaiset lastenkirjat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansalliskirjaston Melinda-tietokanta sisältää Suomen kansallisbibliografia Fennican, jossa periaatteessa on tiedot kaikesta suomeksi ja Suomessa julkaistusta sekä käännöskirjallisuudesta.
http://melinda.kansalliskirjasto.fi/F/II99TBVVS2RG3YHYUYQB159EDNXLQ3SSB…
Melindasta voi hakea vaikkapa hakusanalla lastenkirjallisuus ja rajata haun haluttuihin julkaisuvuosiin.
1920-luvun lastenkirjallisuudesta saa tietoa esim. teoksesta Pieni suuri maailma : suomalaisen lasten- ja nuortenkirjallisuuden historia / toimittaneet Liisi Huhtala ... [et al.] Tammi, 2003.

0 ääntä

Kommentit