Onko olemassa mitään selkeää teosta, jossa kerrotaan (aikuisten) kehitysvammaisten virike- tai päivätoiminnasta? Siis konkreettisia esimerkkejä, mitä…

Kysytty

Onko olemassa mitään selkeää teosta, jossa kerrotaan (aikuisten) kehitysvammaisten virike- tai päivätoiminnasta? Siis konkreettisia esimerkkejä, mitä viriketuokio voi sisältää. Lähteeksi käyvät kirjat, lehtiartikkelit, nettiviitteet.
Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällainen voisi olla Kirsti Koivulan teos "Läsnäolon lämmössä : erityisryhmien ohjaajan virikekirja", asiasanoina mm. virikkeet ja kehitysvammaiset

Kehitysvammaliiton sivuilta haulla virike löytyy muun muassa
Oivalluksia-virikemateriaalipaketti, tosin paketti on maksullinen.
http://kehitysvammaliitto.fi

Artikkeliviitetietokanta Aleksi antaa seuraavat viitteet haulla kehitysvammaisuus virikkeet:
Kehitysvammaiset tarvitsevat räätälöityjä palveluja senioreille / Laakkonen Heidi, lehti SuPer 2008:9, sivut 28-31
Palokari, Sirpa Vanhusten ja muistisairaiden taideterapiaohjelma sopii kehitysvammaisillekin : teematerapiasta iloa ja virkeyttä
julkaisussa: Ketju 2008: 4, sivut 12-15