Onko olemassa lastenkirjoja, joissa samat tekstit olisivat sekä suomeksi että englanniksi?

Kysytty

Onko olemassa lastenkirjoja, joissa samat tekstit olisivat sekä suomeksi että englanniksi? En hae niinkään sanakirjamaisia teoksia, vaan tarinallisia kirjoja. Kohderyhmänä olisivat kaksikieliset, leikki-ikäiset lapset ja näiden suomea/englantia lastensa kanssa puhuvat vanhemmat.

Vastaus

Vastattu

Fredrika-haku löytää 5 kpl kaksi tai useampikielisiä lastenkirjoja. Hakusana: kuvakirjat sekä rajaukset: bok, flerspråkigt verk, engelska, finska. Fredrika.Finna.fi

Haulla Kaksikieliset teokset sekä rajauksilla bok, engelska, löytyy myös muutamia sopivia. esim Ensi askeleet Suomen luontoon : luonto-opas Suomen ystäville ja maahanmuuttajille = First steps into Finland's nature : a guide for Finland's nature lovers and immigrants, Six Finnish poets, Hannu Hautala: Metsän poika sekä Aavepianisti ja muita kertomuksia. Fredrika.Finna.fi

Finna haku löytää koko Suomesta 11 kirjaa. Finna.fi

Ehkä voisi myös etsiä saman kirjan sekä suomeksi että englanniksi ja lukea niitä yhtäaikaa?

Lukulumo-palvelu voisi olla opetuksen apuna mainio. https://www.kirjastokaista.fi/lukulumo-palvelu/

0 ääntä

Kommentit