Onko olemassa kirjallisuutta tai julkaisuja kullan (Au) käytöstä ihmisen kulttuurihistoriassa?

Kysytty

Onko olemassa kirjallisuutta tai julkaisuja kullan (Au) käytöstä
ihmisen kulttuurihistoriassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lähdeteoksiksi suosittelen seuraavia pääkaupunkiseudultakin löytyviä
teoksia: Hindley, Geoffrey: Discover gold. The intriguing story of the world's most valued resource, 1983 ISBN=0856134783, ja Engels, Siegfried: Kemian keksintöjä--alkuaineiden löytöhistoria, ISBN=952903976X ja Guadalupi, Gianni
The world's greatest treasures--masterworks in gold and gems from ancient Egypt to Cartier,1998 ISBN=0500018782

Tuorein artikkeli aiheesta lienee tämä:
Tekijä Ylimartimo, Sisko
Nimeke Kulta : metallien kuningas ja kuninkaiden metalli
Aikakauslehti Taito
ISSN1235-6875
Vu/vsk/nro/s 1998:6 ss.18-21
Asiasana kulta: kulttuurihistoria; korut: kulta; kultasepäntyöt: historia; kultasepät.

Kirjojen saatavuus selviää pääkaupunkiseudun Plussa-aineistohaulla: http://www.lib.hel.fi/plussa/
Taito-lehden saatavuutta taas voi kysellä Libpress-lehtihaulla:
http://libpress.lib.hel.fi