Onko olemassa kirjallista tuotosta (kuten historiikkiä) jääkiekkojoukkue Saimaan Pallon vaiheista?

Kysytty

Hei! Onko olemassa kirjallista tuotosta (kuten historiikkiä) jääkiekkojoukkue Saimaan Pallon vaiheista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

SaiPasta on olemassa historiateos ”SaiPa - idän jättiläinen” (Saimaan Pallo, 1998), joka julkaistiin seuran 50-vuotisen taipaleen kunniaksi. Sen ovat kirjoittaneet Pekka Lakka, Osmo Meilahti ja Erkki Turunen. Seura on julkaissut myös 30-vuotishistoriikin ”SaiPa 30 vuotta” (Saimaan Pallo, 1978), mutta seon vain noin 30 sivun laajuinen opus.

SaiPan kotisivuilta osoitteesta http://www.saipa.fi/page.php?id=9 löytyy jonkin verran seuran historiaa koskevia tietoja, vaikkakaan kokonaista historiikkia sieltä on turha etsiä.