Onko olemassa karttakirjaa joka kertoisi Suomen pinnanmuodoista? Usein karttakirjoissa näkyy vain yksittäisiä topografisia kohtia, mutta etsin lähdettä mikä…

Kysytty

Onko olemassa karttakirjaa joka kertoisi Suomen pinnanmuodoista? Usein karttakirjoissa näkyy vain yksittäisiä topografisia kohtia, mutta etsin lähdettä mikä näyttäisi piirteet jotka ovat yksittäisten kohtien ja maisemaseutujen välissä, esimerkiksi vuorijonot, harjujonot, ylängöt, alangot, laaksot jne.

Vastaus

Vastattu

Teos

Alalammi, P., Fogelberg, P., Seppälä, M. (1986). Suomen kartasto: Vihko 121-122 (1986). Maanpinnan muodot, korkeus- ja syvyyssuhteet, geomorfologia (5. laitos.). Helsinki: Maanmittaushallitus.

ei ole varsinainen karttakirja, mutta antaa perustiedot aiheesta