Onko olemassa jotain "kuka kukin on"-tyyppistä kirjaa, joka käsittelisi tiedemiehiä eri luonnontieteiden aloilta ja eri maista?

Kysytty

Onko olemassa jotain "kuka kukin on"-tyyppistä kirjaa, joka käsittelisi tiedemiehiä eri luonnontieteiden aloilta ja eri maista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Henkilöhakemistot ovat usein aakkosellisia tietosanakirjojen tyyppisiä. Joensuun seutukirjastossa on vain aakkosellinen luonnontieteiden henkilöhakemisto lukusalissa, Random House Webster's dictionary of scientists. Ja muutenkin käsikirjojen saaminen muualta kaukolainaksi on vaikeaa.

Netissä on sivusto, jossa on kattavat matematiikan, fysiikan, kemian ja tähtitieteen tietosanakirjat. Mukana on alakohtaiset henkilöhakemistot joissa on kuvaus kunkin henkilön tärkeimmistä saavutuksista.

Ks. http://scienceworld.wolfram.com/biography/ . Sivustolta löytyy osio "Biography", ja sieltä "Branch of Science", jossa on eri alojen tiedemiehien tietoja.