Onko olemassa jokin satukirja nimeltä Joona ja valas? Lähinnä etsin siis kirjaa, jossa joku seikkaileva henkilö eksyy valaan vatsaan.

Kysytty

Onko olemassa jokin satukirja nimeltä Joona ja valas? Lähinnä etsin siis kirjaa, jossa joku seikkaileva henkilö eksyy valaan vatsaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kertomus Joonasta valaan vatsassa on Raamatun kertomus, josta on myös kuvakirjaversioita. Tässä muutaman nimi Bauman, Kurt: Joonan tarina. Lasten keskus, 1987. Spier, Peter: Joonan kirja.Karas-sana, 1989. Moroney, Tracey: Valaan vatsassa - kertomus Joonasta.Sley-kirjat, 1999. Davidson, Alice: Joona & suuri kala. Päivä, 1999.

Lapsille suunnatuissa Raamatun kertomuksissa on varmasti myös tämä kertomus kerrottuna "sadunomaisesti". Kirjojen saatavuutta kannattaa tiedustella lähimmästä kirjastosta.