Onko Oiva Paloheimo kirjoittanut runon 15 - vuotiaan rukous ?

Kysytty

Onko Oiva Paloheimo kirjoittanut runon 15 - vuotiaan rukous ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viisitoistavuotiaan rukous on Oiva Paloheimon runo. Se ilmestyi ensimmäisen kerran kokoelmassa Vaeltava laulaja (WSOY 1935). Paloheimon tuotantoa on koottu yhteen teoksessa Runot (WSOY 1955, 2. laaj. p. 1981). Viisitoistavuotiaan rukous löytyy myös näistä teoksista.