Otsikko
Onko nk. Maanhankintalaki no: 396/1945 saatavissa "sähköisessä" muodossa?. Vielä parempi jos löytyisi lisäksi perustelutkin. Jos ei ole sähköisessä, niin minkä…

Kysytty

Onko nk. Maanhankintalaki no: 396/1945 saatavissa "sähköisessä" muodossa?.
Vielä parempi jos löytyisi lisäksi perustelutkin. Jos ei ole sähköisessä, niin minkä vuoden julkaisusarjassa viimeksi ollut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetissä on Valtion säädöstietopankki, jonka osoite on http://finlex.edita.fi/. Valitettavasti Maanhankintalain 396/1945 tekstiä ei kuitenkaan ole siellä. Tiedot lakiin myöhemmin tehdyistä muutoksista kuitenkin näkyvät.

Laki löytyy klikkaamalla palkkia Lainsäädäntö, jolloin on mahdollisuus tehdä haku sanalla maanhankintalaki. Tulostaulukossa on sarake, jonka otsiko on SMUR. Sarakkeen kuvaketta klikkaamalla saadaan esille lakia koskevat viitetiedot. Jos laista löytyisi myös teksti, olisi SDK-sarakkeessa kirjan kuva.

Lakiteksti löytyy Suomen asetuskokoelmasta vuodelta 1945. Asetuskokoelmat ovat Helsingin kaupunginkirjastossa (Pääkirjasto, Pasila) sekä joissakin maakuntakirjastoissa (mm. Espoo). Eduskunnan kirjastossa ne tietenkin myös ovat.