Onko niin, että Yhdysvaltain presidentti ei saa ajaa autoa virka-kautensa päätyttyäkään ja jos, kuinka kauan näin on ollut?

Kysytty

Onko niin, että Yhdysvaltain presidentti ei saa ajaa autoa virka-kautensa päätyttyäkään ja jos, kuinka kauan näin on ollut?

Vastaus

Vastattu

Autoilu yleisillä teillä on yksi niistä asioista, jotka Yhdysvaltain entisiltä presidenteiltä on kielletty - yksityisalueilla he kyllä saavat autoilla niin paljon kuin mieli tekee. Tätä koskeva säädös annettiin pian John F. Kennedyn salamurhan jälkeen. Viimeinen yleisessä liikenteessä itse autoaan ajanut Yhdysvaltain presidentti on Lyndon B. Johnson.

Lähde:
Elizabeth Yuko, 6 things former presidents aren't allowed to do after leaving office