Onko niin, että nykyisen Raaseporin kaupungin alueella on ollut aiemmin kahdeksan itsenäistä kuntaa?

Kysytty

Onko niin, että nykyisen Raaseporin kaupungin alueella on ollut aiemmin kahdeksan itsenäistä kuntaa?

Vastaus

Vastattu

Raaseporin kaupunki muodostui 1.1.2009 kun Tammisaaren ja Karjaan kaupungit ja Pohjan kunta yhdistyivät. Wikipedia-artikkelin mukaan nykyisen Raaseporin kaupungin alueella on tosiaan ollut kahdeksan kuntaa: Bromarv, Tenhola, Pohja, Karjaan mlk, Karjaa, Snappertuna, Tammisaari ja Tammisaaren mlk. Niitä on aikojen kuluessa jo yhdistelty eri tavoin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raasepori