Onko Myyttihovi-sarja sopiva 8-vuotiaalle lukemisesta innostuneelle pojalle Entä Netta Walldén: Ruben ja rouva Mallamudin tapaus?

Kysytty

Onko Myyttihovi-sarja sopiva 8-vuotiaalle lukemisesta innostuneelle pojalle Entä Netta Walldén: Ruben ja rouva Mallamudin tapaus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mielestämme "Ruben ja rouva Mallamudin tapaus" sopii hyvin tuon ikäisen pojan luettavaksi. Kirja on hauska ja hieman nurinkurinenkin, uudentyyppinen lastenkirja, jota parodiassaan voisi verrata Kapteeni Kalsariin. Tämä kirja on myös suhteellisen helppolukuinen hauskoine kappaleen aloituskuvineen.

Myyttihovi on vähän samantyylinen kuin uusimmat (loppupään) Harry Potterit eli jännitystä, vauhtia ja taikuutta, mutta myös vakavampia teemoja. Lisäksi kirjat ovat noin 300-sivuisia, joten aika paljon luettavaa 8-vuotiaalle. Jollekin tuon ikäiselle voisi kyseinen sarja sopia, mutta parempi ikäryhmä olisi ehkä 12-vuotiaasta ylöspäin. Tuon ikäiselle pojalle voisi sopia paremmin esim. Riordanin Percy Jacksonit, joissa on seikkailua ja elokuvamaista kerrontaa mutta nämä kirjat eivät ole niin paksuja. Toinen sopiva sarja voisi olla Artemis Fowl.

7 ääntä

Kommentit

Mä luin kaikki myyttihovi jO 9 vuotiaana. Oon nyt 12.