Onko mitään yleistä syytä siihen, miksi joidenkin hahmojen etu- tai sukunimeä ei sarjassa kerrota? Esim. Ruusun ajassa ei kerrota kauppias Matikaisen eikä…

Kysytty

Onko mitään yleistä syytä siihen, miksi joidenkin hahmojen etu- tai sukunimeä ei sarjassa kerrota? Esim. Ruusun ajassa ei kerrota kauppias Matikaisen eikä hänen vaimonsa etunimeä eikä Marjan sisaren miehen sukunimeä.

Vastaus

Vastattu

Syyt tietää varmasti vain sarjan käsikirjoittaja.  Ehkä kauppias Matikaisen roolina on olla nimenomaan kauppias ja Marjan mies on lähinnä sisaren mies, eikä käsikirjoittaja  pidä enempiä tietoja tarpeellisena. Jossakin muussa sarjassa syyt voivat olla aivan toiset.