Otsikko
Onko mitään muistikuvaa tälläisestä Suomessa televisiossa esitetystä elokuvasta? Olin silloin nuori poika, joten elokuva on näytetty varmaan 90-luvun…

Kysytty

Hei, onko mitään muistikuvaa tälläisestä Suomessa televisiossa esitetystä elokuvasta? Olin silloin nuori poika, joten elokuva on näytetty varmaan 90-luvun loppupuolella tai 2000-luvun alkupuolella.

Kyseessä oli jollekin trooppiselle saarelle sijoittuva elokuva. Ehkä joku Meksikon tai Karibian saari, tai sitten Polynesian saari. Muistan, että elokuvassa näytettiin tälläistä luonnonläheisen kansan kylää. Asuivat muistaakseni joillain heinillä vuoratuissa pyöreissä rakennuksissa. Ehkä rakennuksetkin olivat ympyrän muodossa.

Ja sitten meri oli iso teema elokuvassa. Siinä varmaan käsiteltiin jonkun pojan ja tytön rakkaustarinaa.

Jotenkin se on jäänyt kauniina muistona mieleeni ja olen yrittänyt löytää tätä elokuvaa yrittäessäni ymmärtää paremmin itseäni ja omia haaveitani. Osaatko auttaa asiassa? Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensimmäisinä ehdokkaina mieleen tulevat Sininen laguuni (The blue lagoon, 1980) ja sen jatko-osa Paluu siniselle laguunille (Return to the blue lagoon, 1991). Molemmat on esitetty televisiossa useaan otteeseen; vuosituhannen vaihteen tienoilla kumpainenkin on nähty joulukuussa 2002 (7. ja 14.12.) ja touko-kesäkuussa 2003 (29.5. ja 1.6.)