Onko mitään materiaalia kyminlinnassa sijainneesta lastenkodista. Sijaitsi aivan kosken rannalla. Kyseessä ei siis ole rakennus, johon sijoitettiin esim…

Kysytty

Hei
Onko mitään materiaalia kyminlinnassa sijainneesta lastenkodista. Sijaitsi aivan kosken rannalla. Kyseessä ei siis ole rakennus, johon sijoitettiin esim inkeriläissiirtolaisten pakolaisia, vaan se oli linnan ja joen väistellä alueella missä nyt on omakotitalo. Äitini oli siellä -35 - 43 v

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Finna-haulla (Suomen museot, kirjastot ja arkistot)  löysin jonkinmoisia tuloksia.
Hakusana "Kyminlinnan lastenkoti" toi esiin sekä lastenkodin että pakolaislastenkodin aineistoja.
https://finna.fi/Search/Results?lookfor=Kyminlinnan+lastenkoti&type=All…

Esimerkiksi:
Gg:11 Salmin asioimiston, Kiviniemen lastenkodin ja Kyminlinnan pakolaislastenkodin tilityksiä (1935-1941)