Onko mitään mahdollisuuksia löytää ja saada lainaksi tai jotenkin nähtäväksi seuravia kirjoja?

Kysytty

Onko mitään mahdollisuuksia löytää ja saada lainaksi tai jotenkin nähtäväksi seuravia kirjoja:

Tekijä kaikissa: Berndt Leonard Frosterus

1. Kirjan nimi: Helposti käsitettäwä Perustus-Tieto Kaikenlaiseen Soitantoon erinomattain Kirkkoweisuun, aiwottu pääasiallisesti Lukkarein, Kansakouluin ja Kirkkoweisua opettelewaisten hywäksi. Painettu Helsingissä 1871

2. Kirjan nimi: Perustus-Tieto Soitantoon Forte-Pianolle, Harmoniumille, Wiululle sekä Wirsikanteleelle, Steibeltin, Dussekin ja Cramerin Opetustawan mukaan ynnä Musiiki-Sanakirja. Ulosweto ja Suomennos J. Leonard Höijerin hywäksi tunnetusta Musiiki-Sanakirjasta. Walmistanut B. Leonard Frosterus. Toinen, moninkertaisesti lisätty, painos. Suomen ja Ruotsin kielelle yhtärintaa asetettu. Aijottu Kouluin ja Soitantoa opettelewaisten hywäksi. Painettu Turussa 1878

3. Kirja: Suomalaisten Wirtten nuottikirja. Painettu 1870

Vastaus

Vastattu

Vanhojen kirjojen kohdalla lukusalikäyttö on yleensä ainoa mahdollisuus. Jos kirja on uudempi näköispainos, voi sen lainaaminenkin onnistua.

Ensimmäinen kirja löytyy sekä Jyväskylän yliopiston kirjastosta että Helsingissä sijaitsevasta Kansalliskirjastosta. Molemmista sen saa lukusalikäyttöön.

Finna hakutulos

Toinen teos löytyy Åbo akademin kirjastosta. Finna hakutulos

Kolmas kirja löytyy melko monestakin kirjastosta mm. Tampereen kaupunginkirjastosta. Tosin painovuosi on vasta 1876.

Olisiko mahdollisesti saman kirjan myöhempi korjattu painos? Finna hakutulos.

Kansalliskirjastosta löytyy varhaisempi versio 1702 Yxi tarpelinen nuotti-kirja : josa caickein sekä uutein että wanhain suomalaisten wirten oikiat ja tawaliset nuotit löyttän,

Melinda hakutulos