Onko mistään saatavana lisää tietoa kun Futuro -Tulevaisuuden talo menneisyydestä -teoksessa kerrottiin että Länsi-Saksassa oli vuonna 1971 järjestetty IKA '71…

Kysytty

Onko mistään saatavana lisää tietoa kun Futuro -Tulevaisuuden talo menneisyydestä -teoksessa kerrottiin että Länsi-Saksassa oli vuonna 1971 järjestetty IKA '71 -niminen näyttely kokonaan muovista rakennetuista (kapseli)asunnoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Futuro-taloista löytyy mm. Harri Hautajärven Elämää muovikodissa -artikkeli Arkkitehtilehden numerosta 2000:1, s. 105, Jukka Kortin Futuro - muovi ja avaruus on todellisuus -artikkeli lehdestä Kuva 1998: 5-6, s. 66-67, Hannu Pöppösen artikkeli Futuro laskeutui utopiasta nykyaikaan Helsingin sanomista 2003-02-22 ja Sami Sykön Matin mökki -artikkeli Helsingin sanomien kuukausiliitteessä 2002; (11) marraskuu; 100-102. Lisäksi löytyy Otso Kantokorven kirja-arvostelu lehdestä Taide 2003: 1, s. 49 ja Tiina Purhosen kirja-arvostelu saman lehden numerosta 2003: 2, s. 49. Arkkitehtilehdessä (1/1969, s. 60) on Matti Suurosen ja Yrjö Ronkan Futuro -artikkeli. - Intenetistä löytyy Marko Homen ja Mika Taanilan kattava kirjoitus Metsämaisemasta minareettien äärelle - Futuron tie suomalaisesta hiihtomajasta kansainväliseksi taideobjektiksi osoitteessa http://www.desura.fi/futu_tie.html . Kirjoituksessa on myös IKA '71:stä sekä runsaasti lähdeviitteitä. Kiasman sivuilla http://www.kiasma.fi/site/pop/pop.php?tid=61&lang=fi&mo= on kirjoitus Futuro - tulevaisuuden olotila. Sivuilla on myös tietoa Matti Suurosesta.

1 ääntä

Kommentit