Onko mistään kirjastoista mahdollista varata Ginga Densetsu Riki -mangaa? Vai onko sitä edes julkaistu Suomessa? Jos on niin millä kielellä? Onko myöskään…

Kysytty

Onko mistään kirjastoista mahdollista varata Ginga Densetsu Riki -mangaa? Vai onko sitä edes julkaistu Suomessa? Jos on niin millä kielellä?

Onko myöskään mahdollista varata mistään kirjastosta Ginga Densetsu Weed: Orion -mangasarjaa ja Kai no san kyōdai -mangalisätarinaa? Vai onko mitään mainistuista edes julkaistu Suomessa ja jos niin millä kielellä?

Ja onko Suomessa julkaistu Hopeanuoli ja Weed anime-elokuvien leikkaamaattomia (alkuperäisiä, raaempia kuin leikatut) versioita? Jos niin onko niitä mahdollista varata mistään kirjastoista?

Jos mitään mainituista ei ole mahdollista varata kirjastoista niin onko niitä edes Suomessa myynnissä missään? Jos niin millä kielellä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomeksi ja Suomessa on julkaistu Yoshihiro Takahashin mangoista Hopeanuoli- ja Weed-sarjoja, joihin eivät kuulu Ginga Densetsu Riki ja Ginga Densetsu Weed: Orion -tarinat, eikä myöskään Kai no san kyōdai -tarina. (Lähde: Suomen kansallisbibliografia Fennica: https://fennica.linneanet.fi/vwebv/searchBasic?sk=fi_FI)

Eri puolilla Suomea on kirjastoissa Hopeanuoli- ja Weed-sarjaa DVD:nä. Elokuvilla on 12-vuoden ikäraja. Mainintaa leikkaamattomuudesta ei löytynyt, mutta ainakin näitä elokuvia myynyt Futurefilm-maahantuoja mainostaa Hopeanuoli- ja Weed-elokuvien olevan leikkaamattomia. Elokuvissa puhutaan japania, ja niissä on mm. suomenkielinen tekstitys. Pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastojen Hopeanuoli- ja Weed-animaatioelokuvat löydät Helmet-verkkokirjaston (http://helmet.fi/) kautta kirjoittamalla hakuruutuun Hopeanuoli tai Weed ja rajaamalla haun DVD-levyihin.

7 ääntä

Kommentit

Tämä on hieno.