Onko missään Saima Harmajan ääntä kuultavissa ? Lukiko joskus runojaan radiossa ? Onko hänestä filmimateriaalia ? SH-seurasta ei saa vastauksia, ainakaan…

Kysytty

Onko missään Saima Harmajan ääntä kuultavissa ? Lukiko joskus runojaan radiossa ? Onko hänestä filmimateriaalia ?
SH-seurasta ei saa vastauksia, ainakaan tavallinen rivijäsen.
Kiitos vastauksesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansallisessa audiovisuaalisessa instituutissa ei ole ääntä tai liikkuvaa kuvaa  Saima Harmajasta.

Ylen radioarkistossa ei ole tallella Saima Harmajan ääntä. Ei ole täysin poissuljettua, etteikö hän olisi esiintynyt radiossa, mutta sellaisesta ei ole säilynyt tallellentta.

Suomalaisen kirjallisuuden seuran arkistossa on biografica-aineistoa, kirjeenvaihtoa, käsikirjoituksia sekä valokuvia, muttei Saima Harmajan ääntä.

Arkiston nimi:  Saima Harmajan arkisto  ; Määrä (hm): 0,51

Tietosisältö:  Arkisto sisältää biografica-aineistoa, kirjeenvaihtoa, käsikirjoituksia sekä valokuvia.

Hakemisto:  Pääkortisto ja arkistoluettelot.

Käyttöehto:  Aineistossa ei ole käyttörajoituksia

Käyttökopiot:  Suurin osa arkistosta on digitoitu.

Lähteet; KAVIn Tenho-tietokanta  ; sähköposti YLEn radioarkistosta ; SKS:n arkisto ; Finna.fi