Onko missään mikrofilmillä tai muulla tavoin luettavissa 1850 - 1900 luvun karttoja Ypäjän kylästä.

Kysytty

Onko missään mikrofilmillä tai muulla tavoin luettavissa 1850 - 1900 luvun karttoja Ypäjän kylästä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingissä sijaitseva Kansallisarkisto toimii valtakunnallisena keskusarkistona http://www.narc.fi/ka.html Käyntiosoite: Rauhankatu 17 00170 Helsinki Puh. (09) 228521 Fax (09) 176302 kansallisarkisto@narc.fi

Kansallisarkistossa on noin 170 000 erikseen luetteloitua karttaa ja piirustusta, joista vanhimmat ovat 1600-luvun puolivälistä. Tiedustelemasi Ypäjän pitäjän kartta löytyy siis Kansallisarkistosta.

Jos asut muualla Suomessa kuin pääkaupunkiseudulla, paikallisella maanmittaushallituksella saattaa olla mikrofilmattuja karttoja, tosin suurin osa näistäkin kartoista on siirretty Kansallisarkistoon.