Onko missään kirjastossa Suomessa Johannes Brahmsin op 104 (3.osa Letztes Glück) nuotteja mieskuorolle? En löydä omin avuin. Valtteri

Kysytty

Hei, onko missään kirjastossa Suomessa Johannes Brahmsin op 104 (3.osa Letztes Glück) nuotteja mieskuorolle? En löydä omin avuin. Valtteri

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämän sekakuorolle sävelletyn opuksen 104 lauluja löytyy sekakuoroversioina kohtalaisen monista kirjastoista, mutta mieskuorosovitusta laulusta Letztes Glück en valitettavasti löytänyt sen paremmin maakuntakirjastojen kuin Sibelius-Akatemiankaan kirjaston tietokannoista. Erityisesti se, ettei tällaista versiota löydy edes Sibelius-Akatemiasta, viittaa vahvasti siihen, ettei tällaista sovitusta ole julkaistu. Myöskään Suomen laulajain ja soittajain liiton (SULASOL) mieskuorovalikoimasssa ei juuri tätä laulua löydy.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto