Onko missään kirjastossa helsingissä kirjaa, jossa olisi heprean kielen symboleja. etsin sellaista sanaa kuin viha hepreaksi. tai sitten symbolia. mielummin…

Kysytty

hei. onko missään kirjastossa helsingissä kirjaa, jossa olisi heprean kielen symboleja. etsin sellaista sanaa kuin viha hepreaksi. tai sitten symbolia. mielummin ehkäkirjaimia, mitkä tarjoittavat vihata tai vastaavaa. etsin tatuointiini tätä. netistä on vaikea etsiä, ei meinaa löytyä.tai sitten etsin väärillä hakusanoilla...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sanalla ’viha’ on hepreassa useitakin vastineita, esim.

שנאה
כעס

’Vihainen’ olisi esim.

רוגז רוגזת

כועס כועסת

Vasemmanpuoleiset miehestä puhuttaessa, oikeanpuoleiset naisesta.