Onko missään kirjastossa enää olemassa Suuren käsityön vanhoja lehtiä.Nämä lehdet kiinnostavat 9/1995 ja 9/2002. Näissä pitäisi tietääkseni olla isolle…

Kysytty

Hei!

Onko missään kirjastossa enää olemassa Suuren käsityön vanhoja lehtiä.Nämä lehdet kiinnostavat 9/1995 ja 9/2002.

Näissä pitäisi tietääkseni olla isolle koiralle sadehaalarin kaava.Olen yrittänyt etsiä tietoa helmetistä,joka on minun alueeni hakupalvelu.Näin vanhoja lehtiä en ole löytänyt siitä tietokannasta.Onko näin vanhoja lehtiä kirjastoissa ollenkaan vai pitääkö minun etsiä lehtiä divareista ja kirppareilta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vantaan Tikkurilan kirjasto on säilyttänyt Suuren käsityölehden numerot vuodesta 1987 asti. 9/2002-lehti löytyykin Tikkurilasta, mutta 9/1995 puuttuu. Kirjastossa luettava 9/2002-lehti löytyy myös Helsingin Pasilan kirjastosta. Vanhempaa etsimistäsi lehdistä ei siis Helmet-kirjastoista löydy. Kansalliskirjaston lukusalissa sitä on mahdollista lukea (http://www.kansalliskirjasto.fi/). Divareista ja kirppareilta lehti tietenkin myös saattaa löytyä.

Parista muustakin Suuren käsityölehden numerosta löytyy koiran sadeasujen kaavoja: 2008/9, (s. 18 ja 20), 2008/4 (s. 18-19 ja s. 49-50) ja 2007/10 (s. 20-21 ja 64). Näitä lehtiä löytyy monista Helmet-kirjastoista.

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kannattaisi varmaan laittaa kyselyä vaikka kouluille. Eiköhän niille ole aikojen saatossa tilattu kyseisiä lehtiä myös.

Mihin unohtui Varastokirjasto. Sieltä löytyy vuosikerrat 1994-2007.