Onko mikään valmistaja kehittänyt energiatehokasta induktioliedelle sopivaa ulkopuolelta lämpöeristettyä kattilaa?

Kysytty

Onko mikään valmistaja kehittänyt energiatehokasta induktioliedelle sopivaa ulkopuolelta lämpöeristettyä kattilaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Induktioliedelle tarkoitettuja, lämpöeristettyjä kattiloita ei ainakaan paljoa mainosteta, jos jokin taho niitä on alkanut valmistaa. Erilaisia omatekoisia haudutusastioita ja energiaa säästävää ruoanlaittoa koskevia ohjeita ja tutkimuksiakin löytyi monia, mutta ei viittausta mihinkään valmistajaan. Tiedustelin asiaa Fiskars Finland Oy Ab:stä, joka vastaa Hackmanin tuotteista, mutta heilläkään ei ole kuvatunlaista kattilaa valikoimissa.

Tässä heidän vastauksensa:

"Meillä ei valikoimissamme ole tällaista ulkopuolelta lämpöeristettyä kattilaa. Fiskarsin paksurunkoiset kattilat (Norden Steel- sarja) varaavat toki itseensä paremmin lämpöä, mutta eivät nekään mitään lämpöeristettyjä ole. Tiedossamme ei myöskään ole, valmistaako kukaan sellaisia."