Onko mikään suomalaisyritys selkeästi kieltänyt mainostensa esittämisen ympäristöntuhoamista rahoittavien ohjelmien mainostauoilla (esimerkiksi…

Kysytty

Onko mikään suomalaisyritys selkeästi kieltänyt mainostensa esittämisen ympäristöntuhoamista rahoittavien ohjelmien mainostauoilla (esimerkiksi kullankaivuuseen tai jalokivien kaivamiseen perustuva ohjelmatuotanto)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Televisiomainontaa on mahdollista sijoittaa tietyn tyyppisten ohjelmien yhteyteen. Kaupallisen television ohjelmatarjonta mahdollistaa kohdentamisen kontekstin, alueen, kellonajan ja kohderyhmän mukaan. Yritykset voivat ostaa televisiomainontaa kaupallisilta televisiokanavilta ohjelmakohtaisesti, jolloin mainostaja valitsee minkä ohjelmien katkoilla mainosta näytetään. Toinen vaihtoehto on ostaa mainosaikaa kohderyhmäkohtaisesti, jolloin televisio‐ohjelmat valitaan ohjelmien katsojakunnan perusteella.

Yrityksille on tärkeää varmistaa mainostettavan tuotteen tai brändin yhteensopivuus ohjelmaympäristöön. Yritykset tekevät itse päätöksensä mainonnan sijoittelusta televisiokanavan kanssa. Ne voivat vain jättää mainostamatta tuotteitaan sellaisten ohjelmien yhteydessä, jotka eivät sovi yrityksen arvomaailmaan.

https://www.screenforce.fi/hubfs/OPPAAT/Screenforce_OPAS_TV-mainonnan-p…

Helena Herkamaa: Yrityksen mediavalinta ja televisiomainonnan rooli muuttuvassa mediakentässä http://epub.lib.aalto.fi/fi/ethesis/pdf/12345/hse_ethesis_12345.pdf

Vesa Sivonen: Televisiomainonta yritysten näkökulmasta https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/10830/Opinnaytetyo.pdf?se…