Onko Metsossa vielä sukututkijoille mikrokortteja ja tutkijansalia? Mistä löytyisi luettelo mikrokorteista? Miten varataan aika tutkijansaliin, jos sellainen…

Kysytty

Onko Metsossa vielä sukututkijoille mikrokortteja ja tutkijansalia? Miten varataan aika tutkijansaliin, jos sellainen vielä on?

Vastaus

Vastattu

Pääkirjasto Metson pohjakerroksessa mikrofilmihuoneessa on kaksi mikrofilmiskanneria. Koneilla voi lukea sekä mikrofilmejä että mikrokortteja. Koneet ovat varattavissa (max 3 tuntia) asiakaskoneiden ajanvarausohjelmassa.

1 ääntä

Kommentit

Kyselisin vielä, että miltä vuosilta teiltä löytyisi tietoja Hämeenkyrön kirkonkirjoista? Onko vuodelta 1913 mitään tietoja, kuten rippikirjat tai syntyneiden luettelo?

Nähdäkseni Metsossa on kirkonkirjojen mikrokortteja vain korkeintaan samalta ajalta kuin on Kansallisarkiston Astia-palvelussakin (https://astia.narc.fi/uusiastia/). Ei siis juuri lainkaan 1900-luvulta.