Onko matrikkelia tai muuta aineistoa Kotkan poliiseista 1900-1920?

Kysytty

Onko matrikkelia tai muuta aineistoa Kotkan poliiseista 1900-1920?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kirjastoista ei löydy matrikkelia kaikista poliiseista (ei Kymenlaaskon kirjastonjen Kyyti-aineistohaulla eikä yliopistokirjastojen yhteisellä Melinda-aaineistohaulla). Sen sijaan löytyy matrikkeleita poliisipäällystöstä. Kotkan kaupunginkirjastossa on poliisipäällystön matrikkelit vuosilta 1995 ja 1966. Matrikkelien tiedoissa ei ole, kuinka vanhoja tietoja ne siältävät, mutta silmäilemällä matrikkeleja näyttää siltä, että ne eivät yllä vuoden 1900-1920 tietoihin. Kouvolan pääkirjastossa on samanlainen matrikkeli vuodelta 1938, mutta senkään tiedoissa ei ole mainintaa matrikkelin kattavuudesta. Nämä poliisipäällystön matrikkelit sisältävät tiedot kaikkien kaupunkien ja kuntien poliisipäällystöstä.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Mikkelin maakunta-arkistosta löytyy Kotkan poliisin arkistot, joissa on mm. nimikirjoja 1904-1976