Onko Malacca maa vai kaupunki? Onko sillä suomenkielistä nimeä? Entä Straít of Malacca?

Kysytty

Onko Malacca maa vai kaupunki? Onko sillä suomenkielistä nimeä? Entä Straít of Malacca?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Malakka, englanniksi Malacca, on satamakaupunki Malakan niemimaan eteläosassa Male­siassa. Strait of Malacca on suomeksi Malakansalmi, joka on Malakan niemimaan ja Sumatran välinen salmi.

Lähde: Facta tietopalvelu