Onko mahdollista saada tietoa (ja varaukseen) aina uuden Tammen keltaisen kirjaston kirjan ilmestymisestä.

Kysytty

Onko mahdollista saada tietoa (ja varaukseen) aina uuden Tammen keltaisen kirjaston kirjan ilmestymisestä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaski-verkkokirjastossa http://www.turku.fi/vaski on mahdollista luoda uutuushakuja, joiden avulla saa ilmoituksia hakuehdot täyttävistä uutuuskirjoista.

Verkkokirjastossa kirjaudutaan ensin sisään kirjastokortin numerolla ja nelinumeroisella tunnusluvulla. Tämän jälkeen klikataan ruudun vasemmasta reunasta Hakuehdot, sen jälkeen ruudun keskellä olevaa Luo uusi hakuehto -linkkiä.

Nyt kone pyytää määrittämään hakuehdot. Riittää, kun Teoksen nimi -kohtaan kirjoittaa 'keltainen kirjasto', sen jälkeen painetaan Tallenna-painiketta.

Hakuehtoihin tärpänneitä teoksia voi käydä aina halutessaan tarkistamassa verkkokirjastosta. Teoslista löytyy klikkaamalla vasemman laidan Hakutulokset-linkkiä. Kätevämpää ehkä on tilata tieto uutuudesta sähköpostiinsa. Sen voi tehdä verkkokirjastossa klikkaamalla vasemman laidan Omat tiedot -linkkiä, ja laittamalla sen jälkeen ruksin kohtaan 'Ilmoitus sähköpostilla kun uusi teos löytyy hakuehdoillani '. Sähköpostiosoite pitää olla myös ilmoitettuna.

Varauksen tekoa ei valitettavasti pysty automatisoimaan, vaan se on aina erikseen tehtävä. Vaski-verkkokirjastossa on jokaisen teoksen tietojen kohdalla Varaa-linkki, josta tämä onnistuu.

Toinen mahdollinen tapa seurata Keltaisen kirjaston uutuuksia on seurata kustantajan nettisivua: http://www.keltainenkirjasto.fi/ Varauksen tekeminen pitää tässäkin tapauksessa käydä hoitamassa Vaski-verkkokirjaston puolella.