Onko mahdollista saada lisäaikaa lainatulle kirjalle ja jos on, niin kuinka paljon? Esimerkiksi koulukirjat, kurssit yleensä kestää yli kuukauden?

Kysytty

Onko mahdollista saada lisäaikaa lainatulle kirjalle ja jos on, niin kuinka paljon? Esimerkiksi koulukirjat, kurssit yleensä kestää yli kuukauden?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit uusia lainaamasi kirjan kolme kertaa. Laina-aika on pääsääntöisesti neljä viikkoa (ellei aineiston kohdalla toisin mainita). Lainan uusimispäivänä saat siis aina neljä viikkoa lisäaikaa kirjallesi. Lainan uusiminen kuitenkin edellyttää sitä, että kirjasta ei ole varauksia. Jos kirjasta on varaus, ei uusiminen tällöin onnistu.

Helmet-kirjastojen käyttösäännöt löytyvät täältä: http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kayttosaannot/