Onko M.A.Numminen laulanut laulun joka alkaa sanoilla "Jag har tappat minnet" Minkä niminen on laulu? Onko teksti teillä?

Kysytty

Onko M.A.Numminen laulanut laulun joka alkaa sanoilla "Jag har tappat minnet"
Minkä niminen on laulu? Onko teksti teillä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nummisen esittämänä tätä laulua ei löytynyt tietokannoista eikä hakuteoksista, vaikka mekin muistelemme kuulleemme sen hänen esittämänään. Olisiko kyseessä "Jag har tappat mitt minne"-niminen juomalaulu? Kyseisen laulun sanat löytyvät ainakin Stora snapsviseboken-laulukirjasta. Sanat tässä:

JAG HAR TAPPAT MITT MINNE (memory):

Minne-
Jag har tappat mitt minne
Är jag svensk eller finne?
Kommer inte ihåg.
Minne-
Är jag ute eller inne?
Jag har luckor i minne,
några små alko-hål.
Så besinne-
Vi dricker av det brännvin vi får.
Trots att minnet
och Helan går.

7 ääntä

Kommentit

Jopas sattui! Suomenruotsalaisella ystävälläni on nimipäivä, joten tämä osuu kuin nyrkki silmään! Kirjastossa oppii kaikenlaista :)