Onko lordi Byronin runoa "She walks in Beauty" suomennettu ja jos on, niin millä nimellä?

Kysytty

Hei,

onko lordi Byronin runoa "She walks in Beauty" suomennettu ja jos on, niin millä nimellä?

Vastaus

Vastattu

She walks in beauty on yksi niistä yhdeksästä Byronin Hebrew melodies -kokoelman kolmestakymmenestä runosta, jotka Valter Juva on tulkinnut suomeksi valikoimassa Sata runoa : valikoituja maailmankirjallisuudesta (WSOY, 1916). Siinä sen nimenä on Hän ihanana hiipii luo.