Onko Lontoossa sisustukseltaan meriaiheista kahvilaa / ravintolaa? Voitko suositella jotain matkaopasta, jossa olisi listattuna Lontoon erikoisimpia kahviloita…

Kysytty

Onko Lontoossa sisustukseltaan meriaiheista kahvilaa / ravintolaa? Voitko suositella jotain matkaopasta, jossa olisi listattuna Lontoon erikoisimpia kahviloita/ravintoloita ja nähtävyksiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lontoosta löytyy varmasti meriaiheisesti sisustettuja ravintoloita ellei kahviloitakin.

Paras tapa löytää ”se oikea” olisi ehkä mennä paikan päällä Lontoossa matkailuinfoon /-toimistoon ja kysyä vinkkejä. Hotellien vastaanotoissakin varmasti näistä asioista jotain tiedetään. Paikalliset tuntevat kaupunkinsa aina parhaiten.

Matkaoppaiden ja nettisivujen ongelma on se, että tieto vanhenee nopeasti, ravintoloita ja kahviloita tulee ja menee tiuhaan.

Meriaihein sisustetuissa ravintoloissa usein tarjotaan kala- ja äyriäisruokia, eli ne ovat niin sanottuja kalaravintoloita.

Kirjaston tietokannasta löytyy uudehko vuonna 2015 ilmestynyt matkaopas:

Tania Ballantine : Eat like a Londoner ; an insider´s guide to dining out, 2015

Näitä matkaoppaita on kokoelmassa vain kaksi kappaletta ja ne ovat nyt lainassa. Varausjonoa ei ole.

Helmet-tietokannasta kannattaa tehdä haku sanoilla Lontoo matkaoppaat ja rajata se vuosille 2015 - 2016. Näin saat kätevästi uusimmat Lontoon matkaoppaat.

Tästä listauksesta poimisin sinulle esimerkiksi vielä seuraavat:
Lontoo : kartta+opas : nähtävyydet, ostokset, ravintolat, menopaikat, 2016, Otava

London style guide : eat sleep shop / Saska Graville ; photographs by Jessica Reftel Evans & Martin Reftel, 2015 (pieni varausjono)

The CAMRA guide to London's best beer, pubs & bars / Des de Moor, 2015
Löytömatka Lontooseen / Jon Pelling, 2016

Ja vielä muutama ravintola meriaiheisin sisustuksin netistä:

North Sea Fish Restaurant http://www.northseafishrestaurant.co.uk/gallery

The Seashell of Lisson Grove https://www.quandoo.co.uk/place/the-sea-shell-of-lisson-grove-6995?
TC=EN_GB_SES_10001871&qpt=minimal&gclid=CIvjl56lxtECFasNcwod91QDGg

Sea Life London Aquarium http://www.merlineventslondon.com/events-and-venue-hire-at-sea-life-lon…

Nettihaulla googlaamalla pääset tutustumaan jos jonkinlaisiin Lontoon ravintoloihin ja vinkkeihin (Lontoo ravintolat, London restaurants jne.)Kuvahaulla pääset tutkimaan sisustuksia.