Onko lentopallossa ollut joskus kuuden sijasta vain viisi kenttäpelaajaa?

Kysytty

Onko lentopallossa ollut joskus kuuden sijasta vain viisi kenttäpelaajaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rauno Liimataisen toimittamassa kirjassa Suuri lentopalloteos. 2. 1988 kerrotaan tämän palloilulajin sääntöjen kehittymisestä. Siinä mainitaan, että pelaajien määrä on aina ollut kuusi. "joitain muutoksia vuosien varrella on toki tullut; esim. vaihtopelaajien määrää erässä on lisätty useaan otteeseen (50-luvun alussa sallittiin vain yksi pelaajavaihto, v. 57 säännöissä neljä vaihtoa ja v. 64 säännöissä kuusi vaihtoa)."