Onko lapsille/nuorille (9-13v) suunnattua materiaalia aikuisten (isän / äidin) sairastumisesta (masennus, syöpä) ja perheessä sattuneesta kuolemasta (isä…

Kysytty

Onko lapsille/nuorille (9-13v) suunnattua materiaalia aikuisten (isän / äidin) sairastumisesta (masennus, syöpä) ja perheessä sattuneesta kuolemasta (isä/äidin)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin seuraavat kirjat käsittelevät näitä aiheita:

Kuronen, Marjo: "Leikki-ikäinen lapsi ja psyykkisesti sairas vanhempi: satukirja lapsille" (2004). Kirja on esim. Pasilan, Rikhardinkadun ja Itäkeskuksen kirjastojen lasten osastoilla.

Hintsanen, Päivi: "Paina jarrua, ukki" (1997) Kuuluu kirjasarjaan "Vihreä varis".

Wilson, Jacqueline "Lola Rose" (2006), joka on nuorten kirja.

"Tepa tahtoo tietää"(2002).Tekstin on laatinut Minna Hintsala ym. Tämä kirja käsittelee vanhempia ja masennusta.

Kuolemaa käsitteleviä kirjoja:

"Hän on kanssani kumminkin:vanhempansa menettäneet lapset ja nuoret kertovat"/koonnut Suzanne Sjöqvist (2006).

Lindqvist, Marita: "Maleenan ilo" (2007)

Näitä kaikkia kirjoja löytyy Helsingin kaupunginkirjastosta.