Onko laillista keulia polkupyörällä autotiellä?

Kysytty

Onko laillista keulia polkupyörällä autotiellä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tieliikennelaki 3 §:

"Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet

Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi.

Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä."

Lakia tulkitsee poliisi ja viimekädessä tuomioistuin.

Liikenneturva on tässä asiantuntijaorganisaatio. Kysymyksen heille voi lähettää sivulla https://www.liikenneturva.fi/fi/kysymykset-ja-vastaukset