Onko kyseessä Tyyne Saastamoisen runo? Päivät putoavat kuin siemenet maahan

Kysytty

Onko kyseessä Tyyne Saastamoisen runo? Päivät putoavat kuin siemenet maahan.

Vastaus

Vastattu

Päivät putoavat kuin siemenet on Tyyne Saastamoisen runo. Se on julkaistu alun perin kokoelmassa Ehkä tämä on vain syksyä (Otava, 1972) ja sittemmin ainakin teoksessa Ruhtinaslintu : valitut runot 1960-1986 (Otava, 1987). Runo löytyy myös kokoelmateoksesta Tämän runon haluaisin kuulla (Tammi, 1978, useita uudempia painoksia).