Onko kuulokuva Vanhan talon arvoitus vielä saatavissa jostain kirjastosta?

Kysytty

Onko kuulokuva Vanhan talon arvoitus vielä saatavissa jostain kirjastosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ei valitettavasti ole. Suomen kansallisbibliografia Fennican (https://fennica.linneanet.fi/vwebv/searchBasic?sk=fi_FI) kautta löytyvät kuulokuvan tiedot:

Vanhan talon arvoitus : seikkailukuulokuva / tuottaja, käsikirjoitus, kansikuva ja toteutus: Pekka Karttunen.
Julkaistu:Kauhava : Kasettituotanto S. Aaramaa, 1986.
Ulkoasu:1 C-kas. (42 min)

Ainoa kirjastossa, jossa se on ja, jossa sitä voi lukusalilainana käyttää on Kansalliskirjasto:

http://www.kansalliskirjasto.fi/

3 ääntä

Kommentit

Minulla on henkilökohtaisesti tuo kyseinen c-kuulokuva. Harrastan vanhoja kasetteja ja valitettavasti sellaisia on vähän. Tarinahan kertoo Suolahden vanhasta kalastaja talosta- se. että onko tällainen oikeasti ollut?? - on eri asia. Kuitenkin olen ymmärtänyt asian niin, että ensimmäisen- ja toisen maailmansodan aikana talo on ollut olemassa ja todellakin oli asia Suolahtelaisten suomalaisten keskuudessa kuuma. Taulun historia on E. Järnefältin käsialaa joten siitä kuuluisa taiteilija. Järnefeltin taideteoksia yritettiin varastaa juuri 1945-l jälkeen. Mikäli haluatte keskustella kys kasetista tai haluatte sen jäljennöksen itselleen ottakaa yht. allekirjoittaneeseen.
Tammelin -1981-