Otsikko
Onko kunkin koulun muulla henkilökunnalla kuten keittäjillä ja siivoojilla samat palkalliset loma-ajat kuin sen koulun opettajilla?

Kysytty

Onko kunkin koulun muulla henkilökunnalla kuten keittäjillä ja siivoojilla samat palkalliset loma-ajat kuin sen koulun opettajilla?

Vastaus

Vastattu

lomat määräytyvät kunkin alan työehtosopimusten mukaan. Opettajilla on yleensä vuosilomat määrätty tietyille ajoille, mutta nykyään esimerkiksi toisen asteen koulujen opettajilla voi olla myös vuosiloma "normaalilla kertymällä" eli lomapäiviä kertyy esim. 2 kuussa. Siivoojat ja keittäjät työskentelevät koulujen loma-aikoina joissakin toisissa kaupungin yksiköissä kuten päiväkodeissa, mitkä ovat auki koulujen ollessa suljettuina.