Onko kukaan tehnyt tutkimuksia, väitöskirjoja ja opinnäytetöitä, jotka käsittelevät jollain tavalla yläasteikäisten nuorten stressiä?

Kysytty

Onko kukaan tehnyt tutkimuksia, väitöskirjoja ja opinnäytetöitä, jotka käsittelevät jollain tavalla yläasteikäisten nuorten stressiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen yliopistokirjastojen yhteinen Linda-tietokanta, joka on käytettävissäsi kirjastojen asiakastyöasemilla antaa hakusanoilla ”koululais? and stressi?” (hakutyyppinä yhdistelmähaku) tulokseksi kuusi nimekettä, joista tässä aiheeseenne sopivimmat:

Gillander Gådin, Katja: Does the psychosocial school environment matter for health? : a study of pupils in Swedish compulsory school from a gender perspective / Umeå universitet, 2002 (Väitöskirja)

Hynönen, Roosa: Kuudesluokkalaisten oppilaiden stressin kokeminen ja siihen yhteydessä olevat tekijät /Joensuun yliopisto, 1998 (Pro gradu)

Pietarinen, Janne Kalevi: Yläasteelle siirtyvän nuoren odotukset, pelot ja ongelmat sekä niiden toteutuminen oppimisympäristötaustan näkökulmasta, 1996 (Pro gradu)

Ohma, Kalle: Stressin ja työrauhahäiriöiden vertailu ala- ja yläasteella, 1983 (Pro gradu)

Jos teoksia ei ole saatavilla kirjastostanne, voitte pyytää niitä kaukolainaksi. Voitte kokeilla hakua tietokannasta myös muilla hakusanoilla, esim. oppilaat, jaksaminen, uupumus ja psyykkinen kuormittavuus. Hakuohjeet löydät yläreunan opstus-linkin takaa.