Onko kukaan kirjoittanut täysmittaista romaania käyttämällä pelkkiä emojeja?

Kysytty

Onko kukaan kirjoittanut täysmittaista romaania käyttämällä pelkkiä emojeja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä on. Esimerkiksi Emoji Dick on emoji-käännös Herman Melvillen Moby Dick -klassikosta. Käännös on tehty Amazon Mechanical Turk -palvelussa. Lisätietoa projektista seuraavista linkeistä:

Toinen esimerkki on Bing Xun teos Book from the Ground: