Onko kryptovaluutoiden louhinnalle laskettu hiilijalanjälki?

Kysytty

Onko kryptovaluutoiden louhinnalle laskettu hiilijalanjälki?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kryptovaluuttojen louhintaan tarvitaan valtavasti sähköä, joten louhinnasta tulee myös valtavasti päästöjä. Erään tutkimuksen mukaan kryptovaluuttojen louhimisen hiilijalanjälki on samaa luokkaa kuin Lontoon metropolialueen.

https://www.eurekalert.org/pub_releases/2021-03/cp-bpb030321.php

Voit lukea aiheesta lisää myös näiltä sivustoilta: